Tutto Buono!

26 juli 2015 - Venetië, Italië

JAJA! Daar zijn we weer met een nieuw en fris en vooral een warm blog vanuit het mooie Venetië.

Vanmorgen zijn we om 8.00 ons bed uitgekomen om rustig te ontbijten, eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat wij daarna nog even zijn gaan verder slapen omdat er anders de gehele dag met 2 ochtendhumeuren rekening moest worden gehouden(dit is echter niet goed voor de samenwerking gedurende de rest van onze reis). Het ontbijt van Villa Antica Graziella was simpel maar heerlijk. Een klein buffet met alle broodnodige dingen om de dag mee door te komen. Janno was zeer content met het ananassap op het buffet en Tessa met de selectie aan zoetwaren. De vriendelijke bediening die je vraagt of je koffie wilt of een verse zelfgemaakte cappuccino met een mooi hartje erin of een ander vormpje zorgt ervoor dat je de dag goed opstart.

Nadat we nog iets hadden ’’uitgerust” in ons comfortabele bed zijn we op pad gegaan met als doel strand. Het strand ligt op het achterste stukje van Venetië en om er te komen heb je een watertaxi nodig. Toen we uit de bus stapten en Venetie inliepen merkte we dat het erg bewolkt was en nog niet heel erg warm, een klein overleg later besloten we dat het niet het geld van de dure watertaxi waard was om op het strand te liggen terwijl het geen vol strandweer was. Dit hebben we dus ook niet gedaan, jammer van het strand maar we hopen het strand in Barcelona nog te zien.

In plaats van het strand zijn we wederom Venetie ingegaan want we beseften ons toen we eindelijk een plattegrond hadden gezien(wat we de eerste dag niet hadden) dat wij nog een heel stuk niet hadden gezien. Wij zijn dus die kant opgegaan en hebben weer tussen de kleine straatjes gelopen en langs het water. Naar mijn mening oprecht mooi en zeker de moeite waard om eens een dagje aan te besteden als je toch in de buurt bent. Tegen 2 uur hebben we op een plein iets gegeten(we vermoeden dat dit het San Marco plein was). Janno een pizza prosciutto en Tessa spaghetti olio é aglio. Een heerlijke maaltijd waarbij we niet gestoord werden door duiven en dus optimaal konden genieten van ons eten. Na ons middagmaal hebben we heel rustig de weg terug ingezet richting de bus, dit kost echter wel wat tijd zonder plattegrond omdat elk straatje smal is en je een beetje richtingsgevoel moet hebben wil je de weg terugvinden.

Uiteindelijk waren we rond 5 uur terug in het hotel en hier hebben we ons even rustig gehouden zodat Janno de finale van de laatste touretappe kon kijken. Na het spektakel van de tour hebben we dezelfde culinaire trip afgelegd als gisteren. Ristorante alcalesse was wederom de goede keuze, toen we binnenkwamen werden we direct vriendelijk ontvangen door het personeel en aan tafel geplaatst. In tegenstelling tot gisteren kregen we ons drinken deze keer erg snel en was het wachten op ons eten. Tessa heeft zichzelf vandaag verwend door te beginnen met bruschetta met tomaat die naar haar mening heerlijk was. Als hoofdgerecht heeft Janno Spaghetti met Vongoles(schelpen) gehad die overheerlijk was, Tessa heeft een pizza Tonno gehad die iets minder als gisteren was maar nog steeds als geweldig te beschrijven is. Toen wij ons buikje helemaal rond hadden gegeten hebben we de weg naar het hotel ingezet met een kleine tussenstop bij de gelateria die we gisteren ook al een bezoekje hadden gebracht. Janno heeft een ijsje gehad met de smaak meloen en Tessa met de smaken meloen en aardbei. Het ijs van deze ambachtelijke ijszaak is niet te beschrijven zo lekker. Bij elke hap die je neemt heb je het gevoel dat je een stukje dichter bij de hemel komt.

Op dit moment zijn we weer net terug in het hotel en zijn we ons een beetje aan het oriënteren op de reis die morgen komt. We gaan van Venetie naar Nice met een overstap in Milaan. De tijd tussen de treinen met het overstappen is 15 minuten dus we hopen maar dat we deze halen. Om onze tijd in Italie te beschrijven kan ik het beste zeggen dat het een culinair hoogstandje was, het italiaanse eten dat we hier hebben gehad(ook al kan ik geen pizza meer zien) was werkelijk waar geweldig. Van de pasta tot de pizza tot de gelato het was fabelachtig goed. Venetie zelf is zoals eerder gezegd wel een aanrader om naar toe te gaan voor een dagje, maar wij zouden niet het advies willen geven om hier een week te gaan zitten. Wat de toeristische instelling betreft staan er wel veel kraampjes door de stad heen en proberen mensen je rozen en dergelijke te verkopen maar als je hier langs kijkt gaat het prima. Ook het eten kan best een prima prijs zijn als je op de goede plaatsen gaat zitten. Een tent langs het water betekent in de meeste gevallen ook dat je veel moet betalen en er zijn zeker andere mooie opties waar je iets goedkoper kunt eten. Zoals gezegd morgen de reis naar Nice, hier zitten we een nachtje en de dag erna reizen we door naar Barcelona. Janno is blij dat die naar Frankrijk gaat omdat zijn Italiaans meer Frans is dan Italiaans.

Scusi dat we geen foto's hebben geplaatst vandaag, we waren van plan om naar het strand te gaan en hadden geen zin in zand in de camera(vermoeden bestond dat die hier niet zo goed tegen kon)

Een goede nachtrust gewenst en wij komen de volgende keer met een blog vanuit Frankrijk.

Cioa!

J

1. Charles:
    26 juli 2015
    Een dag Nice dus dat wordt alleen flaneren over de Promenade des Anglais of gaan jullie hier ook het Stade Municipal du Ray bezoeken?
  2. Charles:
    26 juli 2015
    Trouwens steden bezoeken zonder stadsplattegrond, dat noem ik, hoe zal ik t zeggen, èh, uitdagend ... :-P