Loungen

28 november 2023 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Maandag om 9.30u lokale tijd ging onze wekker voor de laatste keer in de VS. Deze wekker viel me het zwaarst van alle wekkers tot nu toe, ik was nog totaal niet uitgeslapen. Dit voelt dus alsof ik snel weer in mijn slechte Nederlandse ritme ga komen. Terwijl ik nog even chillde maakte Janno zich klaar waarna we beiden onze koffers in konden pakken en de airbnb netjes konden achterlaten. Iets na 10.30u vertrokken we naar de luchthaven gezien we om 12.00u uiterlijk de huurauto moesten inleveren en weinig zin hadden in bijbetalen als we te laat waren. Ook de laatste rit verliep soepel zonder al te files waardoor ik nu oprecht durf te zeggen dat het rijden in LA me alles meeviel. Op de laatste dag was ik eindelijk gewend om bij het starten van de auto mijn linkervoet niet te gebruiken, dus in Nederland zal de auto wel gelijk afslaan als ik vergeet de koppeling in te drukken. De huurauto hebben we zonder gedoe kunnen inleveren waardoor we de transfershuttle weer konden nemen naar de luchthaven.

Op het moment dat we op het vliegveld aan kwamen zagen we de vlucht van KLM die we oorspronkelijk zouden hebben nog op de borden staan. We besloten dus maar naar de desk van KLM/AirFrance te lopen om te vragen hoe dit in elkaar stak. De vlucht bleek toch echt geannuleerd, maar we konden onze bagage wel al inchecken ondanks dat we 10 uur te vroeg op het vliegveld waren. Janno zei in de shuttle al dat het hem ideaal leek als we onze bagage al in konden leveren en dan een Uber konden nemen nog naar Santa Monica of Venice Beach (de enige dingen die we in LA eventueel nog hadden willen zien waarschijnlijk). Na het inleveren van de koffers vroeg Janno aan de medewerker van AirFrance of hij wellicht iets voor ons kon regelen om het verblijf op het vliegveld wat gemakkelijker te maken gezien de lange tijd die we moesten overbruggen wegens de geannuleerde vlucht. De medewerker gaf aan dat hij met zijn supervisor daarvoor moest overleggen waarna hij wegliep en vrij snel weer terugkwam met de mededeling dat zijn supervisor er voor ons aan kwam.

Janno hoopt al de hele vakantie dat hij vanwege de toestand op de heenvlucht geüpgrade wordt naar de business class dus nu leek het hem uiteraard helemaal een uitstekende kans. Nadat de supervisor vroeg waar hij ons mee kon helpen en Janno zijn vraag nogmaals stelde kregen we de boodschap "let's see how I can help you" waarna hij weer achter de gesloten deur verdween. Na even wachten kwam hij terug. Niet met de stoelen in de business class, maar met de mededeling dat hij een eerdere vlucht had gevonden naar Parijs en waarbij we dan ook eerder konden overstappen naar Amsterdam. Het scheelt uiteindelijk ongeveer 2,5 uur dat we nu dan eerder in Amsterdam zullen zijn als alles goed verloopt, but we'll take it. Daarnaast gaf hij aan dat hij ons toegang zou geven tot de lounge van AirFrance. Ook daar konden we mee leven. Daarmee is het nu echter wel spannend of onze bagage op het juiste moment aan gaat komen in Amsterdam gezien deze al ingecheckt was. De supervisor gaf aan dat hij als we weg waren hiervoor zou gaan bellen, maar of dat gelukt is weten we voorlopig nog niet.

Nadat we weer zeer soepel door de veiligheidscontrole op het vliegveld konden, hebben we de weg ingezet naar de lounge van AirFrance. Ik had geen idee wat ik me bij een lounge moest voorstellen behalve wat lekkere stoelen. Janno wist het echter beter; gratis eten en drinken. Ondanks dat we nog wat dollars moesten opmaken klonk dat ook voor mij als muziek in de oren. Er stond een buffet uitgestald waar ik wellicht iets te veel van heb genoten ondanks dat er niet echt dingen lagen waar ik op gehoopt had en Janno had even advies gevraagd aan een vriendin die standaard businessclass vliegt en daardoor standaard gebruik maakt van de lounge. Het advies dat hij kreeg; heel veel wijn drinken. Dat advies heeft Janno ter harte genomen waardoor we er beiden op onze eigen manier van hebben genoten en de tijd tot het boarden hebben kunnen overbruggen. Op het moment van typen gaan we over ongeveer anderhalf uur boarden. In de tussentijd hebben we al wat programma's gekeken, een spelletje gespeeld en de financiën voor het laatst bijgewerkt en gaan we zo nog even voor het boarden over het vliegveld dwalen gezien we nog wat Amerikaanse dollars hebben die we beter hier achter kunnen laten. En dan op naar Amsterdam waarbij ik hopelijk morgen aan het einde van de dag met een korte blog ter afsluiting kan laten weten dat we daar soepel zijn aangekomen. See you on the other side!