It's a wrap

28 november 2023 - Roermond, Nederland

En we zijn weer thuis. Janno is weer in Eindhoven en ik ben weer terug in Roermond na een slopende reis, maar dan is de beloning om weer lekker thuis te zijn des te groter. We zijn in Los Angeles op tijd naar de gate gelopen, maar zelfs daarmee waren we nog bijna te laat om met onze zone mee te boarden. We hebben nog wat dollars achter gelaten op de luchthaven, maar niet alles op kunnen maken waarna we het vliegtuig van AirFrance in zijn gestopt. De vlucht zou ruim 10 uur gaan duren waarbij we hoopten wat te kunnen slapen. De vliegtuigmaaltijd was er eentje om snel te vergeten en toen die, samen met het rondje thee/koffie, achter de rug was, werden alle lichten gedimd in het vliegtuig en kwam er rust. Janno en ik deden ook een poging tot slapen op dat moment (het was voor ons toen 22.00u West-Amerikaanse tijd), maar het was voor ons op dat moment nog te vroeg waardoor we ons met wat films en lezen nog bezig hielden. Na een paar uur hebben we nogmaals een slaappoging gedaan en net op dat moment kwam er flinke turbulentie. Daar viel Janno uiteindelijk mee in slaap, maar dat lukte mij niet. Na een verder voorspoedige vlucht landden we om 14.00u lokale tijd in Parijs waarna we een overstap hadden van 2,5 uur dus op het gemak de luchthaven door konden lopen. Hierbij moesten we weer door een veiligheidscontrole en die hadden we niet verwacht. We hadden namelijk in Los Angeles van die overgebleven dollars nog voldoende drinken voor tijdens het reizen gekocht, maar dat mochten we hier dus allemaal in de vuilnisbak deponeren.

De gate van onze vlucht naar Amsterdam was zeer druk bezet waardoor Janno daar staand heeft gewacht nadat we nog wat nieuw drinken hadden gekocht en ik toch maar een zitplekje uitzocht. In de vlucht van Parijs naar Amsterdam was het niet mogelijk om naast elkaar te zitten, dus na het boarden bij die vlucht hebben we elkaar een hele tijd niet gezien waarna Janno het na landen in Amsterdam voor elkaar kreeg om nog éénmaal iets te jinxen tijdens deze vakantie. Hij appte na landing naar me dat de vlucht waar we oorspronkelijk na annulering op geplaatst waren flink vertraagd was en dat we vandaag dus misschien wel 6 hadden gegooid. Ik reageerde hier al op met "doei koffers" wat uiteindelijk opnieuw waarheid bleek voor Janno. Zijn koffer was niet mee gekomen. Waar deze achter was gebleven werd niet duidelijk, maar er werd opnieuw een missing bag report op gemaakt en Janno mag de komende dagen opnieuw uitzoeken hoe hij gaat overleven want hij verwacht dat bijna zijn hele kledingkast in zijn koffer zit en hij nu weinig over heeft.

Nadat ze bij KLM uitgebreid de tijd namen om een nieuwe medewerker in te werken hoe je omgaat met vermiste bagage (waarbij het ook nog extra moeilijk was omdat onze bagagetags niet overeen kwamen met de tags die op de koffers zaten), spoedden we ons naar het station maar niet voordat ik er voor een steekproef bij de douane nog even werd uitgepikt. Ook in Nederland zijn dat blijkbaar niet de gezelligste mensen, maar nadat mijn koffer door een scanner was gehaald en ik had aangegeven hoe lang ik in Amerika was geweest en wat ik daar had gedaan mochten we toch door en haalden we de trein die we voor ogen hadden. Ook de volgende aansluitingen liepen vervolgens goed, inclusief de bus in Roermond waardoor er een einde aan onze reis is gekomen.

Er zijn zeker dingen die Nederland kan leren van de VS (gratis refills, standaard wc-brilbescherming en rijstroken voor mensen die carpoolen bijvoorbeeld), maar we vinden het beiden toch ook wel weer lekker om terug in ons kikkerlandje te zijn. Het was weer een onvergetelijke reis die we samen hebben gemaakt waarbij we ons ook weer prima hebben vermaakt met elkaars gezelschap ondanks dat we 2,5 week op elkaars lip zaten. Op naar de volgende bestemming!

En voor alle lezers bedankt voor het meeleven, het enthousiasme en de leuke reacties. Wie weet tot een volgende!

1. U know:
    28 november 2023
    Welkom terug thuus ❤️
  2. Charles:
    29 november 2023
    Welkom thuis, was leuk om jullie te volgen en Tessa, mocht je baan je niet meer bevallen, je kunt altijd nog schrijfster worden 👍😀 tot binnenkort