De tijd vliegt

3 augustus 2015 - Parijs, Frankrijk

Goedendag lieve volgers,

Vandaag was de laatste dag in Parijs voor ons, en we hadden een heel druk programma want moesten nog alle toeristische attracties bekijken.

Vandaar dat we ook voor ons doen vroeg zijn opgestaan en met de metro richting het centrum zijn gegaan. We zijn uitgestapt bij het eerste toeristische punt, het Louvre. Het welbekende Louvre was imposanter als ik vooraf had gedacht, ik was namelijk in de veronderstelling dat het gewoon een glazen pyramide was en that's it. Er bleek dus een heel park en soort van kasteel bij te horen en dit was dan ook erg mooi. We hebben een tijdje hier rondgelopen en ook iets gedronken op een terrasje dicht bij het Louvre die prijzen had voor drinken die je achterover doen vallen. Na het Louvre zijn we doorgelopen richting de Champs-Elysees en de Arc de Triomf waarbij ik moet bekennen dat we hem niet helemaal hebben afgelopen omdat wij daar gewoon geen zin in hadden. We snapten het idee en hoe het eruit zag.

Op de plattegrond stond reclame voor de Batobus, dit was een boot die over de Seine voer en stopte langs alle belangrijke punten. De tickets bleken totaal niet duur te zijn(thanks Tessa en studentenkorting) en we zijn dan ook aan boord van de boot gegaan. De boot deed er best wel een tijdje over om ergens te komen en de eerste halte waar we uit stapten was de Notre-Dame. Ik vond de Notre-Dame persoonlijk erg mooi vergelijkbaar met de Sagrada Familia van Barcelona, de bouwstijl, details en de uitstraling die het gebouw heeft vond ik fantastisch. Ik heb hier dan ook een tijdje naar kunnen kijken. Toen we uitgekeken waren hebben we iets op een terrasje gedronken waar we met plezier een amerikaanse jongen aan het afluisteren waren die een poging aan het doen was om een meisje te versieren met de meest slechte vragen ooit totdat de ober besloot onze tafel te verschuiven....

Na de Notre-Dame was het plan om zo snel mogelijk richting Eiffeltoren te gaan want die moesten we ook nog zien. Het duurde echter een tijdje tot we weer aan boord konden aangezien meer mensen van plan waren om de boot te pakken. In de wachtrij hebben we wel kennisgemaakt en een heel tijdje gepraat met een ouder stel uit Seattle. Het was een erg prettig gesprek en we hebben beide ons Engels goed kunnen testen. Na een dik half uur wachten waren we aan de beurt om aan boord te gaan en hebben de reis voortgezet richting de Eiffeltoren. Hier zijn we na ongeveer een boottocht van 40 minuten aangekomen.

De Eiffeltoren hadden we al een beetje gezien vanuit het Louvre maar pas toen we erlangs voeren met de rondvaartboot kon je zien hoe groot die eigenlijk was. Een mega ijzeren constructie die reikt zover als je kijken kan. Het bleek dan ook een hele uitdaging om een foto te maken met ons erop en de Eiffeltoren in zijn geheel. Tessa was graag naar boven gegaan om uit te kijken over de stad vanaf het hoogste punt van de toren maar Janno voelde daar vrij weinig voor door de lange wachtrijen en de hoge prijs. Rond 6 uur waren we klaar met onze tocht door Parijs en hebben we de metro gepakt richting het hotel.

Na een lange tocht in de metro en wat kleine boodschapjes voor de avond waren we weer terug in het hotel en beseften we ons dat onze magen rommelden aangezien we niks meer hadden gegeten na het ontbijt. Omdat we niet zoveel zin hadden om ver weg te gaan zijn we gaan kijken bij een tentje genaamd Christopher's die naast ons hotel ligt. Dit tentje is het beste te omschrijven als een studentenkroeg gezien de gemiddelde leeftijd. We hebben hier heerlijk gedronken en gegeten( beide de slakken en daarna een burger) en baalden er ergens van dat we deze tent niet eerder hadden ontdekt.

Dit was de laatste dag reizen met zijn 2en. Morgen reizen we naar Antwerpen(met de Thalys) om daar herenigd te worden met onze ouders. In Antwerpen blijven we 2 nachtjes en dan zit de gehele reis erop en is het weer terug naar normaal. Ik kan voor nu alvast zeggen dat het tussen Tessa en mij veel beter is gegaan als ik vooraf gedacht had en dat we beiden goed hebben kunnen genieten van deze vakantie zonder te veel irritaties.

Morgen meer!

J

1. Joost:
    4 augustus 2015
    Hele leuke reisverslagen! Veel plezier in Antwerpen met jullie ouders.
  2. Wilma:
    5 augustus 2015
    Jammer dat het alweer bijna voorbij is. Jullie hadden zo'n leuke schrijfstijl dat het elke avond leuk was om ff te lezen. Dat zal ik wel missen.
    En met je broer of zus op vakantie gaan, een uitdaging, maar kan heel goed Weet het uit ervaring.
    Deze interrail ervaring neemt niemand jullie meer af. Sjiek dat het goed gegaan is.
    Veel plezier nog in Antwerpen met pap en mam