De dag van gisteren

4 augustus 2015 - Antwerpen, België

In alle hectiek gisteren ben ik vergeten om gisteren de blog te schrijven. Vandaag dus nog even een inhaalslag over gisteren. Dat was onze uitcheckdag in Parijs. Voor de laatste keer zouden we een reisdag hebben met de trein. Wel een piece of cake tegenover alle andere reisdagen. Ik vond het heel jammer dat we Parijs moesten gaan verlaten. Wat een leuke stad was dat! Zeker weten dat ik daar nog vaker terug ga komen. Heb meerdere keren gezegd de afgelopen dagen dat ik daar makkelijk zou kunnen wonen. Toen het afscheid van deze mooie stad was genomen konden we op naar het station in Parijs waar de Thalys vertrekt.

Op het station aangekomen wilden we gelijk doorlopen naar het perron. Dit werd ons echter onmogelijk gemaakt door de Franse spoorwegen aangezien ze besloten hadden om het juiste perron nog niet bij de trein neer te zetten. Werd dus wachten voor het bord. Het eerste half uur dacht ik nog dat ik mijn tas best om kon houden aangezien het perron toch zo zou verschijnen. Na een half uur besloot ik toch maar om de tas af te doen. Uiteraard verscheen toen binnen twee minuten het perron waar we naartoe moesten op de schermen. Zonder al te veel problemen vonden we toen onze plaatsen in de Thalys waarvan we de dag daarvoor nog even de reclame hadden bekeken. Deze reclame vertelde ons dat we "beautiful seats, beautyful wifi en beatyful meals" zouden hebben. Over de stoelen waren we het snel eens dat ze daar niet over gelogen hadden. De beautiful wifi was echter alleen beschikbaar voor het beautiful bedrag van 7 euro per uur. Na drie weken reizen hadden we dat bedrag niet meer in ons bezit dus dat werd de reis uitzingen zonder wifi. Janno besloot dus van de beautiful stoelen gebruik te maken door nog eenmaal zijn treinslaapkunsten aan het grote publiek te showen en ik deed toch maar een poging om nog iets verder te komen in mijn sudokuboekje.

De treinreis vloog voorbij en in no time stonden we dan ook op station Antwerpen met onze backpacks. Hier werd nog even een wedstrijdje wie het snelst de gele M vond op het station van Antwerpen gehouden maar dit werd door ons beide verloren aangezien er geen gele M op station Antwerpen lag waarna we besloten om ons maar weer lekker elitair per taxi naar het hotel te laten vervoeren. In het hotel aangekomen konden we nog niet inchecken wat resulteerde in een diep zuchtende en boze telefoontjes naar de housekeeping van de receptie. Omdat wij geen zin hadden om te wachten hebben we dus maar even onze spullen gedumpt in het bagagehok en zijn we maar weer een eettentje gaan opzoeken om onze magen te vullen. Dit was een of ander Kaapverdisch tentje wat de discussie opleverde waar Kaapverdië lag maar het eten smaakte verder prima.

Toen we terug kwamen waren de kamers nog steeds niet klaar waarna de receptioniste maar kwaad besloot om ons om te boeken naar een kamer die wel al schoon was. Daar hadden we onze intrek nog niet in genomen of we ontvingen bericht dat onze ouders bijna aankwamen in Antwerpen. Hetgeen ons natuurlijk naar beneden deed spoedden want ondanks dat we het heel hard ontkenden (of ja... Ik dat heel hard ontkende) hadden we ze toch wel een beetje, heel klein beetje gemist. De knuffels werden uitgedeeld om daarna hun kamer ook op te zoeken en helemaal bij te praten.

Aangezien mam en pap wel van wandelen houden werd daarna per voet de omgeving van ons hotel in Antwerpen ontdekt. Goede test voor mam zodat wij eens konden aanschouwen hoe het met haar voetje ging. Die bleek in drie weken tijd alweer best aardig te kunnen lopen (tot grote teleurstelling van mezelf want ik had wat minder wandeluren in gedachte). Op de hotelkamer hebben we vervolgens nog even bijgekletst om daarna in de buurt van het hotel een eettentje te zoeken. De eerste redelijk fatsoenlijke eettent die we tegen kwamen was een Italiaan die een beetje aan de dure kant was in onze ogen. Tien minuten later kwamen we echter uit bij waarschijnlijk de grote concurrent van deze Italiaan: de andere Italiaan met net zo'n hoge prijzen. Hier hebben we toch maar wat gegeten en het was in ieder geval lekker.

Gezellig knus konden we vervolgens op de hotelkamer in het kleine grote bed naar Ajax kijken op de laptop om vervolgens nog even in de bar beneden samen af te sluiten.

T

1. Emiel: