Rustige dagen zijn ook goede dagen

2 augustus 2015 - Parijs, Frankrijk

Dankzij de geweldige treinreis gisteren en ons plan om de nacht daarvoor door te halen hebben we gisterenmiddag nog wat slaap moeten inhalen om nog enigszins te kunnen functioneren. Dit slaap inhalen leidde er dan wel toe dat we gisterenavond beide niet in slaap kwamen. Niet zo handig met hetgeen we vandaag op de planning hadden staan en hetgeen de voetbalagenda in Nederland op de planning had staan; de toerist uithangen in Parijs en de Johan Cruijfschaal met PSV in de hoofdrol. Na een vroeg ontbijt vanochtend om daarna weer terug ons bed in te duiken werden we namelijk pas aan het begin van de middag wakker. We wilden om 16.00u bij een kroeg in de buurt van de Notre Dame zijn omdat dit een Nederlandse sportkroeg zou zijn en wij even wilden checken of het klopte dat zij de wedstrijd vanavond zouden uitzenden aangezien de wifi op onze kamer niet heel denderend is.

Op het moment dat we eindelijk konden vertrekken bedachten we ons dat het ook wel handig was als we nog even ergens iets zouden eten aangezien de laatste maaltijd toch al zo'n zeven uur eerder had plaats gevonden. In de metro bedachten we ons dan ook dat het eigenlijk allemaal alleen maar haasten zou worden en we met een beetje pech de helft van de toeristische attracties niet zouden kunnen zien. Aangezien we voor morgen nog niet echt iets concreets op de planning hadden staan hebben we daarom besloten om de toeristische dag op te schuiven naar morgen en vandaag vooral in de buurt te gaan kijken waar de Nederlandse sportkroeg zou liggen.

Daar met de metro aangekomen zijn we eerst deze kroeg gaan zoeken zodat we zeker wisten dat we goed zaten en misschien op de ramen iets aangegeven zou staan over de wedstrijden die ze vandaag zouden laten zien. Dit was helaas niet het geval en aangezien het voorlopig nog geen 16.00u was besloten we om een eettentje op te zoeken. We waren namelijk langs verschillende leuke eettentjes gekomen op de weg daar naartoe. Het werd uiteindelijk toch weer de Spaanse tapas omdat we dat beide niet erg vonden en het tentje er gewoon leuk uitzag. Omdat we het tapaskeuzemenu van 4 tapasgerechten pakten moesten we zelf even gaan uitkiezen wat we wilden met zijn tweeën en dat was op zich nog vrij lastig. De eerste drie gerechten waren we snel uit maar het laatste gerecht was met mijn allergieën en onze smaak iets lastiger kiezen. We kwamen vervolgens uit bij gefrituurde vis. Toen deze echter gebracht werd moest ik nog over wat dingen heen stappen om deze gefrituurde vis ook daadwerkelijk in mijn mond te gaan stoppen. De vorm van de visjes was namelijk nog volledig te zien en ook de ogen waren nog gewoon aanwezig. Vis eten die me aankijkt terwijl ik 'm opeet is nu niet bepaald mijn ding. Toch heb ik me hier overheen weten te zetten en met Janno gezamenlijk de visjes verorberd en de andere gerechten die we besteld hadden om daarna om 16.00u maar eens richting die kroeg te gaan.

Daar hing een briefje op de deur waar ik met mijn beste Frans uithaalde dat ze nog iets langer van de zon wilden genieten en de kroeg daarom pas om 17.00u open zou gaan. Dat betekende dat we ons dus nog iets langer in die buurt zouden moeten ophouden en we daar nog even wat zouden rondslenteren en iets drinken. Toen we om 17.00u terug keerden en de kroeg nu dan inderdaad wel open was liep dit op een redelijke teleurstelling uit. Op de vraag of ze de Johan Cruijfschaal zouden uitzenden kregen wij namelijk te horen dat ze geen Nederlandse sportzenders hadden. Vraag ik me toch af hoe je het dan bedacht krijgt om jezelf een Nederlandse sportkroeg te noemen.

Enfin... Voor ons betekende dit ons terug haasten naar het hotel om op de wifi van het hotel te gaan kijken naar de wedstrijd waarvan de geïnteresseerden vast wel weten hoe die is afgelopen. Beetje jammer wel dat het laatste kwartier van de eerste helft de wifi plots verdween maar de rest van de wedstrijd met de belangrijke momenten hebben we gelukkig allemaal kunnen zien. Aangezien de magen daarna weer gevuld moesten worden voordat alles gesloten was besloten we hier in de buurt nog een beetje te gaan rondkijken naar eettentjes. We bleken echter redelijk laat te zijn want we zijn een flink stuk langs het kanaal afgelopen waar van alles rondom heen lag maar overal zaten de terrassen en het restaurant binnen helaas vol. Uiteindelijk kwamen we weer langs hetzelfde tentje als waar we gisteren gegeten hadden en die hadden nog precies één tafeltje voor twee personen vrij. Die hebben we dus maar snel in beslag genomen en deze keer beide steak de tartare besteld. Omdat het zondagavond was dacht ik laat ik ook eens ruig doen en een mojito bestellen. Dit bleek echter de slechtste keuze ooit want het was de smerigste mojito die ik in mijn leven geproefd heb. De barman moet duidelijk nog zijn cursus cocktails maken krijgen. In ieder geval zijn niet meer dan twee slokken mojito uiteindelijk in mijn maag beland.

Nu is het tijd om nog even te relaxen op onze hotelkamer. Het plan is om morgen lekker op tijd op te staan (voor ons doen dan) om dan wel echt Parijs te gaan ontdekken. Heel jammer dat de "Nederlandse sportkroeg" het voetbal niet uitzond want de tijd die we nu verplicht daaromheen hebben doorgebracht hadden we anders liever hier op het kanaal doorgebracht met een klein bootje varen, maar ja... Niets aan te doen. Wellicht is daar morgen na onze bootvaart langs de toeristische attracties ook nog wel tijd voor. Op naar morgen in ieder geval: onze laatste Interraildag met z'n tweeën!

T