Rustig en actief dagje combineren.

31 juli 2015 - Barcelona, Spanje

Zoals Janno gisteren al aangaf zouden we vandaag onszelf opsplitsten om beide ons eigen programma te draaien. Dit had ermee te maken dat gisteren bleek dat ik echt volledig overprikkeld was en de rest van de vakantie niet leuk zou worden als ik niet mijn rust zou gaan nemen om te ontwikkelen. Besloten werd dus dat Janno gewoon zijn dingen zou gaan doen die hij wilde zien en ik mijn rust zou nemen. Gezien de hoeveelheid slaapuren die ik heb gemaakt (die kwamen boven de twaalf uur uit) bleek dan ook dat het heel hard nodig was. Dat merkte ik gisteren in Camp Nou zelf wel al heel erg, maar daar had ik eigenlijk al eerder op moeten ingrijpen. Niet gebeurd en nu hopelijk voor de laatste week voldoende opgeladen om er weer tegenaan te kunnen gaan. Mijn dag is dus ook niet heel interessant geweest dus Janno zal gewoon zijn eigen gedeelte schrijven hieronder over zijn dag.

Vanavond zijn we dan wel samen nog een hapje gaan eten in Barcelona. Het eerste plan was om naar dezelfde buurt te gaan als gisteren maar dan in een ander tentje te eten. Na het bekijken van wat tentjes besloten we te gaan zitten op een plaats waar het aardig druk was. Dit bleek echter een slechte keuze te zijn want alle gerechten op de kaart bevatten kaas (hetgeen ik allergisch voor ben) en het was niet mogelijk om deze uit de gerechten te halen (hetgeen mij doet afvragen hoe vers de producten waren). Dit hebben we tegen de serveerster verteld en gezegd dat we een andere tent wilden opzoeken waar ze gelukkig geen probleem van maakte. Omdat het ondertussen buiten was gaan stortregenen besloten we voor de zekerheid toch maar bekend terrein te kiezen en weer bij Set de Born te gaan eten. Andere gerechten gekozen dan gisteren en het was wederom heerlijk! Bezoek aan de zingende fonteinen wat vandaag eigenlijk ook op het programma stond heeft echter niet kunnen plaatsvinden gezien dit letterlijk in het water viel door de stortregen. De hele vakantie hebben we nog geen enkele keer op een "niet-reisdag" last gehad van regen en uitgerekend nu we vanavond iets op de planning hadden staan dat buiten plaats zou vinden wel. Heel jammer! Nu rustig onze tassen in gaan pakken voor een van onze laatste treinreizen. Hebben er nu nog twee te gaan. Morgen vertrekken we heel vroeg naar Parijs en dinsdag gaan we dan verder naar Antwerpen.

Fijne nacht!

T

Mijn sightseeing dag ging vandaag om 12 uur van start omdat ook ik een goede nachtrust kon gebruiken, toen ik vertrok voelde ik mijn maag rammelen en het eerste wat ik ging doen was dan ook een hapje eten. Dit heb ik op aanraden van mijn fijne peetoom gedaan bij ATN in de buurt van de Ramblas. Ik heb hier een 3-gangen menu del dia gegeten voor een schijntje(Paella, zalm/couscous, appeltaart) en het was heerlijk, het gaf enorme kracht voor de rest van de dag. Als eerste ben ik terug over de Ramblas gelopen om naar de Mercato de Boquira te gaan. De Boquira is een grote markthal met kraampjes met alle soorten verswaren die je je maar kunt bedenken. Voor mij als hotelscholen was dit dan ook echt een paradijs. Ik heb hier dan ook een geruime tijd rondgelopen om alles te bekijken en aan te schouwen. Na de markt heb ik iets gedaan wat ik nooit had gedacht wat ik zou doen: een kaartje kopen voor de hop on/hop off bus, de reden dat ik dit wel had gedaan was dat ik mijn metrokaart in het hotel had laten liggen en ik ook graag wat over Barcelona te weten wou komen. De rest van de middag heb ik dan ook in de bus gezeten en ben uitgestapt op de plaatsen waar ik graag wat langer bij wou stilstaan(Sagrada Familia enzovoort). Toen we langs het strand reden begon de wind op te steken en waaide mijn pet ineens van mijn hoofd, goddank zat er iemand een paar rijen achter me die goed kon vangen. Mijn conclusie na alle toeristische trekpleisters te hebben bekeken is dat Barcelona echt een mooie stad is en de gebouwen die hier staan gecombineerd met de verhalen erachter echt de moeite waard zijn om te bekijken. Enige waar ik spijt van heb is dat ik niet ben uitgestapt bij de stierenvechtarena om deze van dichtbij te bekijken.

Groetjes en tot in Parijs

J