About that day in Barcelona....!

30 juli 2015 - Barcelona, Spanje

Olaaa,

Vanuit het bewolkte maar warme Barcelona, waar we ons heel erg goed vermaken.

Ik kan het niet anders uitdrukken dan dat Barcelona een indrukwekkende stad is, overal kom je mooie gebouwen tegen en is het erg druk. Over naar de orde van de dag want wat hebben wij vandaag nou precies gedaan? Na ons ontbijt in het hotel vanmorgen zagen we het zonnetje doorbreken en hebben we besloten dat een paar uurtjes aan het zwembad vertoeven niet zo'n slecht idee was en hebben ons richting dak begeven om een frisse duik te nemen en onze goddelijke lichamen eens even een beetje bij te bruinen. Na een tijdje begon het wat bewolkter te worden en meer te waaien en dit was voor ons het teken dat het tijd was om ons klaarte maken voor onze dagactiviteit, Camp Nou.

Na een korte maar prima lunch hebben we de metro gepakt richting het voetbalstadion. Ditmaal geen optredens in de metro en dat was opzich wel jammer want het zorgt ervoor dat de tijd een stukje sneller gaat. Camp nou was niet ver van het metrostation verwijderd en zag er van buiten uit als een oude stierenvechtarena, een mooi maar vergeleken met de Allianz Arena "simpel" stadion. Om bij de ingang te komen voor de tickets te kopen hebben we wel even moeten zoeken want dat was niet heel goed aangegeven aan de buitenkant. Toen we tickets hadden gekocht begaven we ons naar binnen en het begon met een bezoekje aan het Barca museum. Wat heel erg leuk was voor ons niet voetballers was dat het museum echt een FC Barcelona museum was en zo dus ook de andere sporten aan bod kwamen, want niet alleen bij voetbal maar ook bij handbal(winnaar champions-leauge afgelopen jaar) en andere sporten is FC Barcelona een grootheid en een begrip. Bij binnenkomst van het museum kwam je als eerste langs meerdere tafels met de gehele historie van Barca en wat mij opviel was dat sinds Cruyff speler was bij Barcelona er bij heel veel belangrijke momenten nederlanders betrokken waren(Rijkaard, Cruyff, Koeman, van Gaal enz.). Aan de andere zijde stonden de prijzenkasten van Barcelona van alle sporten.

Het tweede gedeelte bestond uit een stadiontour, dit niet met stadiongids zoals in Munchen maar door zelf de touwen te volgen en zo overal langs te lopen. Het was te begrijpen waarom ze geen stadiontours deden met een gids omdat ze dan 200 gidsen hadden moeten huren. Het was namelijk heel heel heel erg druk in het stadion, af en toe had je het gevoel dat je te wachten stond in de rij van de Efteling en niet door een stadion aan het wandelen was. Het stadion was wel heel indrukwekkend, erg mooi gebouwd en wat wel grappig was om te zien was dat de greenkeeper met een gewone handmaaier bezig was om het veld te maaien. Ik was er vol van overtuigd dat dit allemaal elektrisch gebeurde om het veld zo min mogelijk te belasten maar niets bleek minder waar.

Toen de stadiontour voorbij was beseften we dat het tijd was om te gaan dineren, we hebben onze buikjes gevuld bij een klein, gezellig en sfeervol tapas restaurant "Set de Born". De tapas die we hier hebben gehad was niet anders te omschrijven als heerlijk, van de authentieke spaanse worst tot de patatas bravas het heeft ons goed mogen smaken. Op de terugweg van het diner zijn we nog even gestopt bij een supermarkt om inkopen te doen voor in onze kamer en zijn teruggegaan richting hotel. Eenmaal in het hotel hebben we nog besloten om een duik te nemen in het zwembad om het kleverige van de warmte eraf te spoelen. Tijdens het uitlekken op de ligstoel waren we nog getuige van een heuse goochelschow. Voor ons zat namelijk een Nederlands stelletje dat vermoedelijk van mijn leeftijd was. De heer in dit stelletje vond dat het tijd was om zijn (blonde) vriendin te verblijden met zijn goochelshow, hij kon namelijk een hele goede kaart truc (de ouderwetse ik weet welke kaart je hebt en ik kan hem laten verdwijnen truc). Wij zaten aan de zijkant dus wij zagen hoe zijn vriendin helemaal van de kaart(woordgrap!) was door de truc. Echter zagen we ook hoe de goochelaar zijn truc deed, er was namelijk weinig trucage aangezien de jongen zijn vriendin gewoon even ergens anders heen liet kijken zodat hij de kaart achter zijn rug kon leggen. Ik heb er nog even over getwijfeld om hun mijn bij sommige welbekende goocheltruc te laten zien(De ik kan jokers ruiken truc) maar besloot om het jonge stelletje maar niet te storen. Na het zwemmen zijn we terug naar de kamer gegaan en hebben ons hier rustig gehouden.

Morgen is onze laatste dag alweer in Barcelona en omdat de meningen tussen ons verschillend waren wat de invulling van deze dag moest zijn hebben we besloten om beide onze eigen weg te gaan tot de avond.

Jullie krijgen allemaal de warme groeten van ons vanuit deze mooie stad