Dagboek uit Munschen

24 juli 2015 - Munich, Duitsland

Lief dagboek

We zijn weer terug in het hotel voor dat de avondklok is ingegaan en het niet meer veilig is op straat, althans nog minder veilig is.

Vanmorgen opgestaan met gemengde gevoelens, aan de ene kant waren we blij dat er vannacht niks gebeurd is en alles nog oké met ons is maar aan de andere kant waren we zeiknat van het zweet omdat het hier stikheet is op de kamer en er geen airco is(wat is klagen toch een heerlijk vak)

Genoeg negativiteit! Over naar de orde van de dag want wij waren vandaag niet voor niks opgestaan om 9 uur. We zijn de ochtend rustig begonnen met een eenvoudig ontbijtje in het pension om daarna de pas in te zetten naar de eerste bestemming van de dag, De Allianz Arena. We hebben de U-bahn gepakt richting het stadion en toen we op het U-bahn station waren aangekomen hebben we een kleine 20 minuten moeten lopen tot we bij het stadion aankwamen. De Allianz Arena konden we al van ver zien omdat het een nogal imposant gebouw is en deed de wandeling dan ook korter lijken. Naar onze mening was de buitenkant erg mooi gebouwd en hier hebben we dan ook naar kunnen apegapen. Na een kleine speurtocht zijn we uitgekomen bij de ingang voor de tickets van de arena tour en hebben de op een na laatste tickets gekocht voor de tour(lucky us). De tour werd gegeven door een man van rond de 60, kleine afspraak vooraf was dat Janno de foto’s zou maken en Tessa zou luisteren naar wat de meneer te vertellen had aangezien Janno er toch geen fluit van zou verstaan(Duits is niet Janno’s favoriete taal). We begonnen op de tribune in het stadion en naar mate de tour volgde langs de kleedkamers en dergelijke merkten we aan onszelf dat we heel graag een keer naar een wedstrijd van Bayern Münschen willen want je merkt in een leeg stadion al hoe geweldig de sfeer wel niet moet zijn tijdens een wedstrijd. Een leuk momentje tijdens de tour waren de catacombes waar de spelers klaar staan voor ze het veld op gaan, wij mochten de catacombe naar beneden en omhoog lopen op de tune van de Champions League en dat geeft je toch wel even kippenvel en het gevoel alsof je kan voetballen. We mochten het veld trouwens niet op omdat de greenkeeper dan erg boos zou worden. De tour heeft een uurtje geduurd en was erg interessant en het is Janno zelfs meegevallen hoeveel hij kon volgen.

Na de tour zijn we doorgegaan naar de Bayern erlebniswelt, dit is het beste te omschrijven als een Bayern museum en we waren aangenaam verrast dat Arjen Robben vrij prominent aanwezig was bij de beeldfragmenten en tentoonstelling. Andere Nederlanders die je nog tegenkomt op de tentoonstelling zijn Louis van Gaal en Mark van Bommel. Voor degene die nu ook naar het stadion wil gaan en de erlebniswelt is het een kleine tip om te gaan als het seizoen bezig is aangezien niet alle spelers die je nu ziet ook daadwerkelijk nog bij Bayern spelen, niet dat wij dit een probleem vonden. Op het laatst hadden we nog geïnformeerd of het voor ons mogelijk was om een wedstrijd te bezoeken van Bayern, helaas was die kans vrij klein aangezien 50% seizoenskaarthouders is en de overige kaarten binnen 2 dagen uitverkocht zijn als de programmering bekend is. Na de tour zijn we met de U-bahn terug gegaan richting het centrum en wel de Altstadt. Hier hebben we op ons gemak geluncht en bedacht wat we ’s middags gingen doen.

Omdat de Allianz Arena ons zo goed was bevallen hadden we de keuze om richting een ander stadion te gaan, het olympisch stadion.

Huphup weer die handige(serieus, deze u-bahn was heel makkelijk) U-bahn in, even zweten en we stonden weer buiten. Hier hadden we een paar keuzes om heen te gaan:

BMW museum(hier hadden we beide geen zin in)
Minigolf(hier had alleen Janno zin in)
Reuzenrad(hier had alleen Tessa zin in, later bleek dat het reuzenrad dicht was)
Sealife(hier had alleen Janno zin)
Het olympisch stadion(hier hadden we beiden zin in)

Olympisch stadion het is en het bleek de goede keuze, om bij het stadion te komen loop je eerst nog door het olympisch park met de Olympia halle en de Schwimhalle als leuke bezienswaardigheden. Na een leuk rondje over het park te hebben gelopen kwamen we aan bij het stadion. Ook al lag er in het stadion geen voetbalveld of atletiekbaan meer(al een aantal jaar niet meer) was het stadion nog steeds erg mooi en imposant om de manier hoe het gebouwd is. Ook bij dit stadion hebben we een stadiontour gedaan of beter gezegd een privé tour aangezien we met ons en de gids meegerekend in totaal met 5 man waren. Dit was echter erg fijn aangezien het allemaal heel persoonlijk was en de gids een jonge spontane kerel was die er erg veel plezier in had en het niet erg vond om heel veel te praten. We konden hem alles vragen en zijn duits was zelfs goed verstaanbaar voor Janno. Deze tour duurde ook weer ongeveer een uur en ook al hebben we maar weinig bezocht tijdens de tour was het erg interessant en erg leuk omdat de gids zoveel weet te vertellen en het ook niet erg vind om van het onderwerp af te wijken(we hebben een heel gesprek gehad over de Oktoberfesten en de aanslag tijdens de spelen van ’72 op de Israelische ploeg) en hij wist er ook steeds veel over te vertellen.

Aangezien de avondklok weer inging om half 8 zijn we na de tour teruggegaan richting Altstadt en hier hebben we een hapje gegeten en kleine boodschappen gedaan voor onze reis morgen. Morgen reizen we door naar Venetië waar het erg warm schijnt te zijn. Geen enkel probleem voor ons en we kijken er erg naar uit. Mijn eindconclusie is dat Munschen een heel leuke stad is maar dat wij gewoon echt het verkeerde hotel hebben gekozen in de verkeerde buurt. Wij komen zeker nog een keer terug in deze stad want we hebben nog lang niet alles gezien.

Foto’s kunnen helaas niet ge upload worden want de wifi in het hotel is zwaar k*t, we hopen dat deze in Venetië iets beter is en we ze dan kunnen uploaden. Overigens is het misschien wel leuk om onze volgers mede te laten delen in wat wij doen op een avond dat er geen wifi is. Janno en Tessa maken dan Sudoku's, hebben diepzinnige gesprekken met elkaar over het leven en we spelen het spelletje "ik heb een persoon in mijn hoofd en jij moet raden wie het is" (die Janno overigens overtuigend heeft gewonnen met 3-2 omdat Tessa koning Willem-Alexander niet kon raden en Janno Toon Gerbrands(directeur van PSV) wel)

Arrevedeci en tot in Italie

J

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Charles:
    24 juli 2015
    Gruß Gott. Schlaf gut. süße Träume. Gute Fahrt morgen
  2. Wilma:
    25 juli 2015
    Mooi, dan laat dit Duitse avontuur achter jullie en op naar Italy. Benieuwd naar jullie ervaringen in Venetië.
    Nog nooit geweest, weet ook niet of ik er naar toe wil ? Of het me te touristisch is of toch nog een zweem van authentiekheid heeft.
    Ik laat me wel of niet inspireren door jullie ervaringen