Het gaat beginnen!

13 juli 2015 - Buggenum, Nederland

Tja.... Daar zitten we dan. Nu nog in het koude Nederland, morgen niet meer in Nederland maar wellicht wel nog in de kou aangezien onze eerste bestemming Kopenhagen is. Het interrailavontuur van ons gaat morgen van start. De laatste dagen zitten vol met voorbereidingen terwijl we beide eigenlijk geen tijd hebben en alles dus maar een beetje tussendoor doen. Janno heeft nog moeten werken tot gisteren en heeft vandaag ook nog van alles te doen en Tessa had vrijdag nog een herkansing waardoor haar voorbereidingen ook pas vrijdagmiddag konden beginnen.

Langzamerhand heeft de stress van de voorbereidingen plaats gemaakt voor heel veel zin in de reis! Wat begon als een idee om samen op vakantie te gaan gaat dus eindigen in één groot avontuur. Het eerste idee van Tessa was om een cruise samen te gaan maken. Nadat de prijzen daarvan bekeken waren, waren we snel over dat idee heen. Ondanks dat Janno nu flink wat uren werkt blijven we toch arme studenten. Omdat het idee om meerdere plaatsen aan te doen ons wel leuk leek had Janno het geniale idee om te gaan roadtrippen. Althans... Dat vond hij vooral een geniaal idee. Aangezien Janno geen rijbewijs heeft zag Tessa de bui namelijk al hangen dat zij constant mocht rijden en Janno lekker naast haar kon relaxen. Afgeschreven door Tessa dus waardoor we uiteindelijk bij het interrailen uitkwamen waarbij we beide zouden kunnen relaxen als het goed is.

Toen we de Interrailtickets geboekt hadden begon de echte uitdaging pas. Aangezien vooral Tessa toch een controlefreak blijft, en we onszelf langer dan vandaag kennen, hebben we besloten om van tevoren al de hele treinreis uit te stippelen en de ho(s)tels te boeken. Dit was op zich nog een hele uitdaging aangezien Tessa naar de zon wilde en Janno naar Zweden. Als je geluk hebt schijnt in Zweden de zon, maar aangezien we van dat geluk toch maar niet wilden uitgaan hebben we toch ervoor gekozen om naar zowel Zweden als Zuid-Europa af te reizen. Het eerste plan was om op Stockholm te vliegen en vanuit daar te vertrekken. De vlucht met Ryanair naar Stockholm was qua prijs nog wel te doen, maar het bedrag wat we zouden moeten bijbetalen om onze bagage mee te kunnen nemen was een stuk minder te doen. Daarom toch maar besloten om vanuit Düsseldorf te vertrekken en onze route iets aan te passen.

Vanaf morgen gaan we dan achtereenvolgens naar Kopenhagen, Stockholm, Berlijn, Praag, München, Venetië, Nice, Barcelona, Parijs en Antwerpen. Althans... Als alle treinen meewerken en de internationale treinen niet dezelfde kuren hebben als de NS. Anders komen we namelijk niet verder dan Kopenhagen ben ik bang. Dankzij Janno hoeven we niet te slapen in al te krakkemikkige hostels aangezien hij via zijn werk door heel Europa goedkoop bij Holiday Inn kan boeken. Zijn die horecakwaliteiten van hem toch nog ergens goed voor! ;)

De laatste spullen gaan nu ingepakt worden (op de een of andere wonderbaarlijke manier krijgt Janno al zijn spullen makkelijk in de backpack en past het bij Tessa met geen mogelijkheid terwijl ze hetzelfde formaat backpack hebben). Morgen zullen we heel vroeg gaan vertrekken en vanaf hier kunnen jullie ons volgen! We zullen proberen iedere dag een update te plaatsen over ons avontuur maar daarvoor zijn we wel redelijk afhankelijk van de wifi's in de hotels (of eventueel de treinen). Als je gewaarschuwd wilt worden als wij een nieuwe update hebben geplaatst dan kan je je als het goed is aanmelden voor de mailingslijst rechts naast dit verhaal. Dan zul je automatisch volgespamd worden met onze reisverhalen :)

Groetjes Janno en Tessa

1. Linda:
    13 juli 2015
    Wauw! Det hadse mig bis moge vertellen janno! Haop det t treinen un bietje mitvilt en det ger de zon mit hub! Heel veul plezeer en ig zal aan ug dinke es ig mot werken haha, en de souvenirs zeen ig waal versjienen janno :p

Amuseer ug!
    xx